Departamentul de Calculatoare şi Tehnologia Informației face parte din Facultatea de Automatică, Calculatoare, Inginerie Electrică și Electronică a Universităţii "Dunărea de Jos" din Galaţi .

 

Departamentul are misiunea asumată de a pregăti specialişti cu calificare în domeniul IT care vor putea activa în poziții profesionale de elită în economia bazată pe cunoaștere și tehnologie.

 

Departamentul de Calculatoare şi Tehnologia Informației este unic prin profilul său de învățământ în regiunea de Sud-Est a României.

 

Premiul I la Targul de intreprinderi simulate de la Venetia 2015

In cadrul proiectului Simpract (www.simpract.ro), echipe de studenti din mai multe universitati au infiintat firme virtuale, pe baza carora au desfasurat activitati de management si marketing.

Echipa  Smart Owl este una din cele 3 infiintate la Universitatea Dunarea de Jos si din cele 27 din Romania. Firma simulata Smart Owl SRL se ocupa cu web design şi marketing on-line si are ca manager pe Bogdan PANA, student la Masterat de Tehnologii Informatice Avansate, din cadrul facultatii noastre.

Echipa condusa de colegul nostru s-a întors de la Târgul de Întreprinderi Simulate de la Veneţia cu LOCUL I (din 56 de întreprinderi virtuale), la secţiunea “Look, here I am!”.

FELICITARI!


Participare la First International Students Conference on Informatics ICDD 2011

In perioada 7-9 aprilie 2011 a avut loc la Sibiu

First International Students Conference on Informatics
IMAGINATION, CREATIVITY, DESIGN, DEVELOPMENT

organizata de Departamentul de Informatica al Facultatii de Stiinte, Universitatea "Lucian Blaga" SIBIU (http://conferences.ulbsibiu.ro/icdd/2011/).

Programul conferintei a inclus si lucrari ale studentilor din Galati, care au fost acceptate spre prezentare:


Premiul III la Competiţia de Dezvoltare Oracle Academy 2010

Echipa XLR80RS, formată din studenţii:

  • Igor POPOV, Adrian SANDU, anul II Calculatoare
  • Adrian ILIE, Alexandru TATARU, Ionuţ BOŞCU, anul III Calculatoare

şi coordonată de conf. Cornelia TUDORIE
a câştigat premiul III la Competiţia de Dezvoltare Oracle Academy, cu proiectul

Remote Self-Assessment Platform for Student Training

Etapa finală (a III-a), la care au fost invitate cele mai bune 5 echipe, din mai mult de 30 înscrise în prima etapă, s-a desfăşurat la sediul Oracle România, la Bucureşti, în ziua de 27 mai 2010. Tot atunci a avut loc şi premierea echipelor.

Dorim câştigătorilor succes în viitoarele proiecte (la care se arată nerăbdători să participe)!

***** Multumiri d-lui Adrian Istrate pentru sprijinul tehnic!


Românii vând deja aplicaţii pentru iPad

Patru studenti romani au dezvoltat o aplicatie pentru iPad, ultimul gadget de la Apple, pus in vanzare in SUA la inceputul lunii, prin care dispozitivul este transformat intr-o rama digitala cu ajutorul careia poate fi urmarit contul de pe Twitter al utilizatorului. Aplicatia, numita Chirpframe, permite ca pe ecranul tablet PC-ului sa apara numai cate un mesaj postat pe Twitter de prietenii utilizatorului.

"A fost o idee ce a venit chiar in timpul prezentarii de lansare a iPad-ului din luna ianuarie. Steve Jobs prezenta cum poate fi transformat dispozitivul intr-un Photo Frame ce rula pozele, una dupa alta, si noi ne-am gandit cum ar fi sa-i dam alta utilitate. Sa il transformam intr-un Twitter Frame", a declarat pentru ZF Claudiu Antohi, care s-a ocupat de designul aplicatiei.

Antohi (22 ani) este masterand in domeniul eBusiness la Universitatea Babes-Bolyai din Cluj. El a lucrat la aplicatie alaturi de Alex Bejan (22 ani), student la aceeasi facultate, Aurelian Dumanovschi (23 ani), de la Facultatea de Stiinta Calculatoarelor din cadrul Universitatii Dunarea de Jos din Galati, si Mihai Dumitrache (23 ani), student la Facultatea de Automatica si Calculatoare din cadrul Universitatii Politehnice Bucuresti. Potrivit lui Antohi, aplicatia a fost testata pe simulatorul oficial de la Apple. Chirp Frame este disponibil din ziua lansarii iPad-ului (3 aprilie) in AppStore, magazinul oficial al Apple pentru aplicatii, la un pret de un dolar. (din "Ziarul Financiar", 12 aprilie 2010)

Proiectul Leonardo da Vinci TOI – Transfer of Innovation SkillsUp – "Supporting system for nonformal and informal learning for low-skilled workers"

În noul context al pieţii muncii din Uniunea Europenă şi în întâmpinarea transformărilor pe care aceasta urmează să le suporte în următorii ani, proiectul Leonardo da Vinci SkillsUp, este o iniţiativă europeană care vrea să aducă o contribuţie la dezvoltarea modelelor de învăţare pe tot parcursul vieţii şi a instrumentelor adecvate. Proiectul isi propune realizarea unui cadru de invatare care sa permita unor persoane din grupul tinta – muncitori din domeniul constructiilor cu abilitati si competente scazute- sa-si imbogateasca cunostintele si sa-si dezvolte competentele profesionale.

Principalul obiectiv al noului proiect propus este de a oferi persoanelor care solicită un loc de muncă sau celor care doresc sa-si imbunateasca performantele profesionale, un instrument informatic care să îi asiste la dezvoltarea acestor competente si eventual, sa ii ajute la validarea acestora. Transferul de Inovaţie (principiul de bază al acestei direcţii Leonardo da Vinci) se regăseşte în câteva acţiuni propuse ca obiective ale noului proiect:

  • transferul către Romania si Italia a rezultatelor obtinute de initiatorul proiectului, Institutul ITeE-PIB din Polonia, a rezultatelor obtinute in domeniul instruirii persoanelor cu competente scazute
  • dezvoltarea unui sistem de instruire (e-package), adaptat instruirii acestor persoane in domeniul realizarii constructiilor din rigips.

La finalul proiectului se vor evidenţia câteva rezultate importante şi vizibile: utilizatorii platformei informatice îşi vor putea evalua competenţele, prin referirea la rezultatele educaţiei. În fiecare ţară parteneră, platforma informatică va fi testată pe diferite grupuri ţintă şi va fi promovată prin intermediul unor actiuni de diseminare.

Organizaţia care a propus proiectul este Institutul de Cercetari ITEe-PIB din Polonia iar consortiul de este format din parteneri cu experienta in implementarea invatarii pe tot parcursul vietii (LLP), sau din organizatii profesionale din domeniu:

Proiectul SkillsUp se desfasoara pe o perioda de 2 ani, 2011-2012, iar site-ul proiectului se gaseste la adresa: http://www.skillsup.eu

Catedra de Calculatoare şi Informatică Aplicată participă activ la Programului de învăţare pe tot parcursul vieţii (Lifelong Learning Program) - ERASMUS al Uniunii Europene, având semnate acorduri bilaterale cu următoarele universităţi:

Prin intermediul acordurilor bilaterale studenţi de la specializarea Calculatoare efectuează în fiecare an mobilităţi pentru studiu la universităţile partenere.

Catedra de Calculatoare şi Informatică Aplicată propune în fiecare an un număr de locuri pentru realizarea proiectului de diplomă în strainătate, la institute de cercetare ale universităţilor partenere sau în cadrul unor companii din domeniul IT.

Numărul în continuă creştere al studenţilor care efectuează studii, continuare de studii sau stagii în strainătate exemplifică pe deplin amploarea activităţii de cooperare internaţională a catedrei.

Mai multe detalii pot fi găsite la avizierele ERASMUS şi la Biroul ERASMUS.